Siyatik Nedir? Belirtileri ve Tedavi Yöntemleri

SİYATİK NEDİR? SİYATİK SİNİR NEDİR?

Genellikle kalçamızın arkasında hissedilen ağrı, uyuşma, karıncalanma gibi şikayetler siyatik ağrısı sebebiyle olabilir. Peki çok sık olarak karşılaşılan bu siyatik hastalığı nedir ve nasıl gerçekleşir? Gelin beraber siyatik ağrısı ve siyatik tedavisini beraber cevaplayalım.

Siyatik sinir vücudumuzun en kalın ve en uzun siniridir. Bel bölgesinde bulunan L4-L5-S1-S2-S3 omurlarından çıkan sinir köklerinin birleşmesi ile oluşmaktadır ve bacağın arka tarafından uzanarak aşağı doğru devam eder. Etkilediği alan fazla olduğu için siyatik sinirin bu bölgelerdeki problemlerden etkilenme olasılığı yüksektir. Örneğin kalça bölgesindeki bir kas spazmı siyatik siniri sıkıştırabilir ve bu durum siyatik sinirin beyine hatalı sinyaller göndermesine sebep olur. Bu durum sonrası kişi uyuşma, karıncalanma gibi şikayetler yaşayabilir. Sıklıkla cevabını aradığımız “Siyatik Ne Demek” sorusunu bu şekilde cevaplayabiliriz.

Siyatik Ağrısı Nedenleri

Siyatik sinirin üzerinde oluşan baskı ile ağrı oluşması ana nedenlerden biridir. Çünkü oluşan baskı ile kan dolaşımı yetersiz kalır ve bu sebeple siyatik sinirin beslenmesi de yetersiz kalır. Peki siyatik sinirin baskı altında kalmasına sebep olan problemler nelerdir?

Bunlar:

-Bel Fıtığı

-Kas Spazmları

-Omurga Disk Problemleri

-Ligamen Problemleri

Baskıya bağlı nedenimiz dışında obezite, ilerleyen yaş, tümör, ağır yük kaldırma veya bu tür işlerde çalışma gibi sebeplerde siyatik ağrısı nedenleridir.

Siyatik Sinir Alanları

Siyatik Belirtileri

Siyatik ağrısını kişiler genellikle kalçada sinir ağrısı veya sinirsel bacak ağrısı olarak tarif edebilir. Gelin beraber siyatik ağrısı belirtileri nelerdir inceleyelim. Siyatik ağrısı, tek bir nokta olarak değil de sinirin takip ettiği yol boyunca semptom verir. Genellikle tek taraflı semptom vermektedir. Kişiler kalçanın arka kısmından başlayan uyuşma, karıncalanma, ağrı ve çekme gibi şikayetler yaşamaktadır. Bu şikayetler kişilerin uzun süre oturduğunda, öne eğilme fonksiyonlarında veya oturup ayakkabı bağlamak istenildiğinde artması ile sonuçlanır.

Siyatik Tanısı

Siyatik tanısı için kişinin hikayesi ve şikayetleri dikkate alınır. Şikayetleri ile birlikte MR, BT GİBİ görüntüleme yöntemi kullanılarak tanı konulur.

Mr veya bt gibi görüntüleme yöntemi olmayan bireylerde de şikayetler dinlendikten sonra kişinin klinik testleri ile bu tanı konulabilir. Fakat en güvenilir sonucu yapılan görüntüleme yöntemleri vermektedir.

Siyatik Sinir Ağrısı
SİYATİK TEDAVİSİ

Siyatik ağrısı tedavisi için ilk olarak kişi detaylı bir şekilde değerlendirilmelidir. Değerlendirme sonrası için kişiye uygun tedavi seçeneği seçilir. Tedavi seçeneklerinde manuel terapi, enjeksiyon ve egzersizler bulunmaktadır. Enjeksiyon genellikle geçici bir tedavidir. Doğru manuel terapi uygulamaları ile ve kişiye verilen doğru egzersizler ile kalıcı bir tedavi hedeflenir. Eğer kişi doğru değerlendirilmezse tedavideki başarı oranı düşer. Çünkü doğru manuel terapi tekniği kullanılmazsa elde edilen sonuçta başarılı olmayacaktır. Bir diğer önemli nokta ise egzersizlerdir. Doğru egzersizler verilmezse kişi iyileşmeyecektir. Kişinin doğru egzersizi sabırla yapması gerekmekte ve bu şekilde iyileşmenin kalıcı olması sağlanmaktadır.

Son olarak cerrahi tedavide bir seçenektir. Bu tedavi seçeneği fizik tedavi, manuel terapi gibi uygulamalardan fayda sağlayamayan hastalarda son tercih olarak kullanılmaktadır.

SİYATİK HAKKINDA SIKÇA SORULAN SORULAR
SİYATİK TEDAVİSİ NE KADAR SÜRER?

Siyatik tedavisi süresi kişiye göre değişmektedir. Ortalama 4 ile 10 seans arası kişi iyileşmektedir. Bu süreçte önemli olan tedavi süresince kişinin fizyoterapist tarafından verilen egzersizleri düzenli uygulaması ve dikkat etmesi gerektiği durumları uygulamasıdır. Fizyoterapist ile birlikte yürütülen bu süreç ortalama 6 hafta sonra sonlanmaktadır.

SİYATİK AĞRISI İÇİN NE YAPILMALIDIR?

İlk olarak fizik tedavi süreciniz yapılmalıdır ve bu süreçte düzenli egzersiz yapılmaya özen gösterilmelidir. Bunların yanında;

-Uzun süre oturulmamalıdır

-Oturma pozisyonunda kalça altına yumuşak eşyalar koyulmalıdır.

-Ağır işler uygulamamak.

-Bacağı zorlayacak aşırı esnemeler uygulamamak ve aşırı eğilmemek

Bu süreçte yapılan bu düzenlemeler ile problemin hafifletilmesini sağlayacak ve tedavi sürecinin daha etkili bir şekilde ilerlemesini sağlayacaktır.

SİYATİK AĞRISINI NELER ARTTIRIR?

Siyatik siniri geren ve sinire baskı yapan durumlar siyatik ağrısı şikayetlerini arttırır. Aşırı öne eğilmek, uzun süre oturmak, ağır spor aktiviteleri yapmak, hızlı yürüyüş aktiviteleri yapmak ve aşırı stresli olmak siyatik sinire bağlı şikayetleri arttırmaktadır.

Daha fazla bilgi almak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Yol Tarifi Almak için Tıklayın