Tenisçi Dirseği Nedir? Tenisçi Dirseği Egzersizleri ve Tedavisi

Tenisçi Dirseği Belirtileri

Tenisçi Dirseği(lateral epikondilit) Nedir?

Tenisçi dirseği kavramı, sadece tenis oynamak ile alakası yoktur. Genel olarak tenisçilerde görüldüğü için kullanılan bir kavramdır. Hastalığın asıl ismi lateral epikondilittir. Dirseğin dış kısmı(lateral epinkondil) el bileğini geriye çeken kasların başladığı noktadır. Tenisçi dirseği, tekrarlayan zorlayıcı hareketler nedeni ile dirseğin dış kısmında bulunan kas ve kemik bileşkesinde meydana gelen ufak yırtıklar ve bozulmalar sonucu meydana gelir. El ve el bileğini aşırı kullanılması durumunda tenisçi dirseği meydana gelebilmektedir.

Tenisçi Dirseği Kimlerde Görülebilir?

Tenisçi dirseği el bileğini zorlayan mesleki gruplarda yaygın olarak görülmektedir. Özellikle en az iki saatten fazla el bileğini kullandırmayı gerektiren mesleklerde sık görülen bir durumdur.

• Yoğun çalışan ev hanımlarında
  • Marangozlarda
  • Boyacılarda
  • Tesisatçılarda
  • Tamircilerde
  • Tenis oyuncularında
  • Golf oyuncularında

Tenisçi dirseği ortalama 30 ila 50 yaş aralığında görülme sıklığı vardır.

Tenisçi Dirseğinin Belirtileri Nelerdir?

Tenisçi dirseğinin en sık karşılaşılan bulgusu, dirseğin dış kısmında ağrı olmasıdır. Bu ağrı yayılarak ön kola doğru bir yol izleyebilir. El bileğini kullandıkça ağrı artmaktadır. En belirgin durumlarından biri, el bileğini yukarı doğru kaldırıldığında ağrının artmasıdır. El ile bir obje tutulduğunda, el yumruk hale getirilmesi durumunda ya da kapı kolunu çevirdiğinizde ağrı olması tenisçi dirseğinin belirtilerindendir.

Tenisçi Dirseği Egzersizleri

Tenisçi Dirseği Tedavi Yöntemleri Nelerdir?

Öncelikle tenisçi dirseği ağrısı çeken hastalara 3-4 saat aralıklar ile 20dk soğuk uygulama yapılmalıdır. Hastalara ağrı oluşumuna neden olan hareketlerden kaçınmaları gerekmektedir. Tenis oyuncuları rakete tek bir el ile yük vermekten ziyade, iki eli ile rakete yük vermelidirler.

Tenisçi dirseğinde hastalara ağrı kesici ilaç tedavisi uygulanmaktadır. Ayrıca özel bir teknik olan bilek bandajı ile tedavi süreci hızlandırılmaktadır. Fizik tedavi ile hastalara ısı tedavileri veya ultrason yöntemleri uygulanmaktadır. Fizyoterapistinizin gözlemi altında yapılacak olan bilek, ön kol ve dirsek hareketleri; bilek kuvvetlendirme egzersizleri ve kol kuvvetlendirme egzersizleri ile tedavi sürecini hızlandırabilirsiniz.

Tenisçi Dirseği Tedavi Edilmezse Ne Olur?

Hasar oluştuktan sonra yapılması gereken tedaviler yapılmaz ise kas ve tendonlar da hasar ilerlemeye devam eder. Bunun sonucunda uzun süreli kronik ağrıya dönüşebilir. Bu sebeple hasar ilerlemeden eskişehir’de fizik tedavi kliniğimize değerlendirme için başvurabilir ve fizyoterapistlerimiz tarafından değerlendirme sonrası tedaviye başlayabilirsiniz.